For a better experience please change your browser to CHROME, FIREFOX, OPERA or Internet Explorer.

Faq

FAQ

  • Is secondplay GRATIS?

    Jawel, het plaatsen van zoekertjes op www.secondplay.be is volledig gratis. Ook kan je je gratis registreren als koper om gebruik te maken van alle functionaliteiten. We hebben een aantal pakketten ter beschikking om zoekertjes te promoten, deze zijn optioneel en betalend.

  • Nemen jullie commissie?

    De verkopen worden gesloten tussen koper en verkoper zonder tussenkomst van onze site. Ons concept is dus commissievrij.

  • Mijn zoekertje verschijnt niet

    Nadat uw zoekertje werd ingediend, zal ons team uw listing binnen de 24 uur controleren en al dan niet publiceren (of bijkomende vragen of gegevens opvragen). Het kan dus effectief 24 uur duren alvorens u uw zoekertje zal zien verschijnen op onze website.

  • Mijn zoekertje werd niet aanvaard. Wat nu?

    Alle zoekertjes worden door ons team vooraf gescreend en getoetst aan onze kwaliteitsparameters. Zo is het mogelijk dat we uw zoekertje niet hebben gepubliceerd omwille van de mindere kwaliteit van de foto’s. Het is ook mogelijk dat de inhoud van uw zoekertje in strijd is met onze gebruiksvoorwaarden. U krijgt dan de kans om een nieuw zoekertje in te dienen dat wel voldoet aan alle voorwaarden. Dan zullen wij dit opnieuw controleren. Indien u niet akkoord gaat met het niet publiceren van uw zoekertje kan u ons contacteren via de contactpagina.

  • Inloggen lukt niet meer

    Misschien heeft u een typfout gemaakt? Of bent u de originele inloggegevens vergeten? Probeer een nieuw wachtwoord aan te vragen indien het wachtwoord niet correct is. U ontvangt dan een mail om een nieuw wachtwoord in te stellen. Indien uw problemen blijven aanhouden kunt u een bericht sturen via de contactpagina.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    Geen probleem. Ga naar de inlog-button, rechts bovenaan. Onderaan de pagina ziet u ‘wachtwoord vergeten?’. Vul uw e-mailadres in (waarmee je hebt geregistreerd) en je ontvangt een mail om een nieuw wachtwoord in te stellen. Heeft u geen mail ontvangen? Check dan de inbox met spam van uw mailprogramma of probeer opnieuw.

  • Ik ben geblokkeerd door de site

    Uit veiligheidsoverwegingen of indien u onze gebruikersvoorwaarden heeft geschonden, kan uw account geblokkeerd worden. Ook onze firewall kan uw IP_adres blokkeren op basis van ongewone activiteit vanuit uw account. Om  Indien u meent dat u onterecht werd geblokkeerd, dan u ons een bericht sturen via de contactpagina. Om onze site spamvrij te houden worden de IP adressen van de meeste landen geblokkeerd. Enkel  (de ons omringende) europese landen krijgen toegang. Indien je bijvoorbeeld in het buitenland op reis zou zijn of indien je IP adres vanuit het buitenland zou gegenereerd worden, kan je mogelijks een security-page te zien krijgen en kan je de site niet gebruiken.

  • Ik wil mijn account verwijderen

    Verwijderen van uw account kan u zelf initiëren in het dashboard. Let wel: hierbij gaat alles verloren, ook uw zoekertjes en eventueel nog lopende advertentie-pakketten. Deze handeling is onomkeerbaar.

  • Ik wil mijn foto's herschikken

    Herschikken van je foto's kan niet via het dashboard. Ga hiervoor naar de detailpagina van je zoekertje (zoekertje bekijken). Boven de foto's zal een kader verschijnen met 'foto's herschikken'.

  • Ik wil een zoekertje rapporteren

    Meent u dat een gebruiker misbruik maakt van onze website of dat bepaalde inhoud ongepast is of in strijd met onze gebruiksvoorwaarden: laat het ons weten via ons contactformulier. Onderlinge afspraken tussen kopers en verkopers vallen buiten onze verantwoordelijkheid en daarin kunnen wij helaas niet tussenkomen. Indien u echter meent dat een bepaalde gebruiker malafide praktijken hanteert en wij andere gebruikers moeten beschermen dan kan u ons deze informatie ook overmaken via de contactpagina. Indien de aanklacht gegrond blijkt, zal de gebruiker geblokkeerd worden.

  • Mijn account lijkt gehacked

    Meent u dat een gebruiker misbruik maakt van onze website of dat bepaalde inhoud ongepast is of in strijd met onze gebruiksvoorwaarden: laat het ons weten via ons contactformulier. Onderlinge afspraken tussen kopers en verkopers vallen buiten onze verantwoordelijkheid en daarin kunnen wij helaas niet tussenkomen. Indien u echter meent dat een bepaalde gebruiker malafide praktijken hanteert en wij andere gebruikers moeten beschermen dan kan u ons deze informatie ook overmaken via de contactpagina. Indien de aanklacht gegrond blijkt, zal de gebruiker geblokkeerd worden.

  • Veilig (ver)kopen

    Muziekliefhebbers houden naastenliefde meestal hoog in het vaandel. Helaas zijn er altijd mensen die valse noten spelen bij het handelen. Ondanks al onze voorzorgen, firewalls ed. ben jij uiteindelijk wel diegene die de (ver)koop zal onderhandelen en afhandelen. Dit gebeurt dus volledig buiten ons platform en buiten onze aansprakelijkheid. Gebruik dus in eerste instantie vooral je gezond verstand: If something is to good to be true...dan is dat ook gewoon zo!  Deel nooit een copy van je ID kaart of bankkaart Ga nooit in op een vraag tot IBAN verificatie Maar duidelijke afspraken over levering en betaling. Spreek alleen af op een neutrale plaats en bij voorkeur in aanwezigheid van een extra persoon Gebruik enkel gekende betalingsmethodes (overschrijving, Paypal,...) Klik nooit op betalingslinks van de tegenpartij.

Top